Alles kan

Vanmorgen bij het BNI werd ik getipt over de Z documentaire over het vijfsterren hotel Claridges. Een beleving op zich, omdat je je droomkamer kan laten maken voor 1 nacht. Want, in hotel Claridges is alles mogelijk. Voor elk detail wordt tijd noch moeite gespaard.

Werkelijke alles staat in het teken van de klant. Bij Clarigdes gaan ze heel erg ver. Wat doe jij voor jouw klant? Hospitality is daar een term die eigenlijk nog te kort zou doen.

Staat wat jij doet in het teken van jouw klanten? Zijn de artikelen die je leest een aanvulling op jouw klanten of vervult het alleen jouw behoefte aan kennis en kunde?

Aandacht daar draait het om. De een is te druk om aandacht te geven, de ander denkt in zijn beleving dat het niet belangrijk genoeg is. Vragen wij onze klanten echt wat ze willen en wat zij verlangen? Of word het gedaan als steekproef, zodat we voldoen aan een klant tevredenheidsonderzoek en we aan afspraken hebben voldaan onder het mom van kpi’s en mvo.

Als je vanuit je eigen natuurlijke talenten werkt en deze talenten herkent erkent en deelt dan kun je geneigd zo enthousiast te zijn dat je de klant uit het oog verliest. Geef je klant de aandacht en het woord.
In een aantal gevallen is het dan ook beter om jouw talenten vanuit de achtergrond te gebruiken. Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat je je talenten onbenut moet laten.

Het belangrijkste bij aandacht geven aan je klant is je intentie. Als je met de juiste intenties aandacht geeft met een grote dosis nieuwsgierigheid dan kom je volgens mij al heel erg ver.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *